sobota, 9 marca 2013

Ziemniaki po indyjsku

Przepis wzięłam z książki kucharskiej "Indie", wydawnictwo Pascal. Mi nie smakowały, mojemu Krzyśkowi smakowały bardzo - pewnie dlatego, że nie miał wyjścia,  bo nic innego nie było w domu do jedzenia ;)

Składniki:
- ziemniaki
- mielona, słodka papryka
- mąka
- ketchup
- czosnek
- sos sojowy ciemny
- sól, pieprz
- olej do smażenia

Przygotowanie:
Obrane ziemniaki kroimy w talarki, solimy, pieprzymy, posypujemy papryką, panierujemy w mące i wrzucamy na głęboki, mocno rozgrzany tłuszcz. 
Na osobnej patelni na oliwie podsmażamy 3 ząbki posiekanego czosnku, 4 łyżki ketchupu i 2 łyżki sosu sojowego. Do tego wrzucamy nasze ziemniaki i podsmażamy je w tym ketchupie ok 10 minut.

Ziemniaki gotowe. Ja podałam je z filetem z kurczaka, który obtoczyłam w płatkach kukurydzianych i z mrożoną mieszanką warzyw. 
Tak jak napisałam wcześniej- mi nie podeszły, ale Krzyśkowi smakowały bardzo. 

RADA: Miejcie w pogotowiu torebkę ryżu na wypadek, gdyby ziemniaki Wam nie posmakowały :)




1 komentarz: