czwartek, 14 marca 2013

Wstążki z grzybami

Pycha! Przepis z książki "Pasta. Nowe przepisy z Południa". Na pewno go powtórzę.


Składniki (na 4 porcje):
- 1 kg pieczarek
- 4 ząbki czosnku
- 2 cebule
- makaron wstążki 
- 3 łyżki masła
- 4 łyżeczki ostrej, mielonej papryki
- 0,5 litra bulionu warzywnego
- 300 g kwaśnej śmietany
- pęczek natki pietruszki
- 4 łyżki soku z cytryny
- sól, pieprz

Przygotowanie:
1) Grzyby oczyścić, pokroić w grube plasterki. Obrane cebule i czosnek drobno posiekać.
2) Na dużej patelni rozgrzać masło (ja to robiłam w wok-u). Zeszklić cebulę, dodać czosnek. Na koniec włożyć grzyby, wszystkie składniki smażyć na średnim ogniu ok. 5 minut.
3) Wszystko przyprawić papryką, podlać bulionem, gotować na silnym ogniu, aż pozostanie połowa pierwotnej objętości! Doprawić do smaku solą, pieprzem i dodać sok z cytryny. Dodać śmietanę.
4) Umytą i osuszoną natkę pietruszki drobno posiekać. Połowę wsypać do sosu.
5) Ugotowany makaron odcedzić, odsączyć, nałożyć na talerz. Polać sosem i posypać pietruszką.
Ja na końcu do makaronu i sosu dodałam jeszcze na samą górę łyżkę śmietany.
I tak w ogóle to użyłam innego makaronu, bo taki akurat miałam w domu :)

RADA: Nie ma rady - trzeba zrobić znowu, bo było pyszne :)





2 komentarze:

  1. To musi być pyszne, pieczarki, śmietana, natka pietruszki, UWIELBIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować kiedyś:)
    http://bobowewariacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń