sobota, 23 lutego 2013

Spaghetti po bolońsku

Według mnie jest to najprostsze i najszybsze danie, jakie robiłam dotychczas na blogu.


















Składniki:
- 500 g mięsa mielonego (ja użyłam mięsa z indyka)
- 2 cebule
- 3 ząbki czosnku
- pomidory z puszki (bez skórki)
- mały przecier pomidorowy w kartonie
- świeża bazylia
- suszony tymianek i oregano, sól, pieprz
- makaron spaghetti

Przygotowanie:
Posolone mięso smażymy na głębokiej patelni (nie dodajemy tłuszczu) razem z posiekaną cebulą i czosnkiem. Gdy już będzie usmażone dodajemy pomidory z puszki i przecier pomidorowy. Do tego wszystkiego dajemy ok 2 duże łyżki tymianku i 2 łyżki oregano, pieprz i jeśli trzeba to jeszcze sól. Gotujemy do czasu, aż nie wyparuje nadmiar wody i sos zgęstnieje. Na koniec dodajemy świeżą bazylię i już można podawać z makaronem :)

RADA: Żeby z mięsa mielonego nie porobiły się podczas smażenia grudki, przed wrzuceniem na patelnię dolewamy do mięsa pół szklanki wody i mieszamy. Woda  na patelni wyparuje, a mięso będzie ładnie rozdzielone, bez grudek.


















5 komentarzy:

  1. Hej :) . Wpadłam na pomysł. Skoro próbujesz różnych przepisów, to może spróbujesz któregoś naszego? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :) Pewnie, bardzo chętnie, przeglądałam blog I LOVE FOOD i wydaje mi się, że umiałabym zrobić http://iloffood.blogspot.com/2012/09/niespodziewany-romans-pomaranczy-z.html oraz http://iloffood.blogspot.com/2012/12/krem-marchewkowo-imbirowy.html :) Jak tylko będę oferty z mojego "wydaje mi się" to podeślę zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Jeśli będziesz miała jakieś pytania, to pisz śmiało. I oczywiście pochwal się efektem końcowym :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam, jadłam. Pycha!!!!

    OdpowiedzUsuń