środa, 20 lutego 2013

Pizza

W końcu laptop wrócił do żywych i odzyskałam zdjęcia :) Danie na dziś? Pizza.
















Składniki:

CIASTO
- 400 g mąki
- 30 g drożdży
- 4 łyżki oliwy
- szklanka mleka rozcieńczonego pół na pół z wodą
- pół łyżeczki soli
- szczypta pieprzu
- zioła: bazylia, prowansalskie

DODATKI - jakie kto lubi, ja dałam:
- 500 g pieczarek, które najpierw przysmażyłam na oliwie z 1 dużą cebulą pokrojoną w krążki
- plasterki szynki
- żółty ser gołda starty na dużych oczkach
- kukurydzę z puszki
Jako sosu na spód użyłam ketchupu pomieszanego z przecierem pomidorowym i bazylią.

Przygotowanie:
Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy sól, rozkruszone drożdże, oliwę i mleko. Wyrabiamy ciasto, przykrywamy lnianą ściereczką i zostawiamy 50-60 min do wyrośnięcia. Następnie blachę wykładamy papierem do pieczenia, smarujemy papier oliwą, na tym rozkładamy ciasto i pieczemy w piekarniku przez 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.

Pierwszy raz wyrabiałam ciasto, nieźle się nad tym trudząc, dlatego następnym razem chyba to komuś zlecę :) Ale już umiem !
Moja mama kiedyś robiła pizzę, ale wychodziła Jej straaasznie wysoka, 4 razy taka jak moja... A moja jest do tego lepsza <złowieszczy śmiech> :) Żartuje Mamuś :* Twoja też była pyszna ;)

RADA: Jeśli będziecie używać kukurydzy, to lepiej dać ją pod ser niż na samą górę (tak jak ja robiłam), bo troszkę się zeschła przez te 20 min w piekarniku.






4 komentarze:

  1. Bardzo dobry przepis. Wiem, bo testowałem ... i żyję! :D Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam...pizza najlepszym przyjacielem kobiety <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i jest pyszna ale wygląda niesmacznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Do samego ciasta nie powinno dodawać sie ziół

    OdpowiedzUsuń