czwartek, 7 lutego 2013

Oponki

Ja w tłusty czwartek objadam się oponkami, a nie pączkami :)



















Składniki:
- 0,5 kg mąki
- 0,5 kg sera (twarogu śmietankowego lub zmielonego pacynka)
- pół szklanki cukru
- 3 jajka
- 2 łyżki śmietany
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka octu




Przygotowanie:
Wszystkie składniki wsypujemy do miski i wstępnie mieszamy. Później, na posypanym mąką blacie (tudzież stolnicy) ugniatamy ciasto. Ma być lekko lepiące się. Ciasto rozwałkowujemy na grubość około 1 cm.  Wycinamy kształt koła z dziurą w środku (można użyć szklanki i kieliszka).
Smażymy na głębokim, mocno nagrzanym oleju, obracając co jakiś czas i wyciągamy jak będą przyrumienione ( po wyciągnięciu z oleju jeszcze trochę ściemnieją). Polecam pilnować smażących się oponek, bo mi pierwsza partia się spaliła :/ Ale później się skupiłam i już wychodziły eleganckie :)
Na koniec wszystko posypujemy cukrem pudrem. 

RADA: Jeśli nie macie wałka do ciasta- tak jak np. ja, to możecie wałkować ciasto butelką - tak jak np. ja :)





4 komentarze:

  1. ani słowa o mnie... dziwne... :P JAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo zabroniłaś mi pisać, że na mnie krzyczałaś :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wałek :D Przypomina sie 1 rok na studiach, jak najebani robiliśmy pizze, a na wałek niestety nas nie było stać;<. Więc nasze tęgie umysły opracowały 0.5 żubra ( najtańsza wódka w żabce - polecam, tańsza niż wałek! ), Która ma wytłoczony emblemat na butelce. I tak oto stworzyliśmy podczas wałkowania pierwszą markową pizze z wybitym żubrem :D Przepis pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można użyć kieliszka i szkalnki... to napewno jest przepis bezalkoholowy?

    OdpowiedzUsuń