sobota, 23 marca 2013

Baba wielkanocna

Ło matko ! Wyszła mi babka! :) Przepis wzięłam z www.kuchnialidla.pl.


















Składniki (według www.kuchnialidla.pl/product/Baba-wielkanocna):

- 220 g cukru
- 125 g masła
- 125 g margaryny
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 170 g mąki
- 80 g mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- otarta skórka z 2 pomarańczy, umytych i sparzonych
- 5 jaj, umytych
- 20 g kakao
Przygotowanie (według www.kuchnialidla.pl/product/Baba-wielkanocna):
Masło, margarynę, cukier i cukier wanilinowy delikatnie podgrzać i ubić razem na kremową masę. Następnie ciągle ubijając, powoli dodawać jajka. Do otrzymanej masy wsypać przesianą mąkę i mąkę ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać. Ciasto rozdzielić na 2 części. Do pierwszej dodajemy kakao, natomiast do drugiej otartą skórkę pomarańczową.
Foremkę do babki wysmarować masłem i oprószyć mąką.
Powstałe ciasta wylewamy do foremki naprzemiennie warstwami. Piec w piekarniku w temperaturze 180°C około 60 minut.
Dekorujemy cukrem pudrem lub polewą.

Kilka słów ode mnie:
Jako polewy użyłam roztopionej czekolady. Niestety w domu miałam tylko marcepanową i średnio mi pasowała na babce, ale była zjadliwa :)
A otarta skórka z pomarańczy dała super smak i aromat !

RADA: Byłam tak przejęta tym, żeby babka wyszła, że nie zanotowałam nic pomocnego :P


1 komentarz: