niedziela, 27 stycznia 2013

Pasta jajeczna

Przedstawiam swoje popisowe "danie". Jak do tej pory wychodzi mi najlepiej i co najlepsze- jest smaczna :)




















Składniki:
- 5 jajek
- 1 cebula
- majonez
- sól
- pieprz









Przygotowanie:
Zaczynamy od ugotowania jajek. Przepisowo jajka na twardo powinny gotować się 10-12 minut (tak wyczytałam). Ja o nich troszkę zapomniałam i wyciągnęłam je dopiero kiedy wyparowała już prawie cała woda... ale były dobre :) 
Po obraniu i ostygnięciu jajek trzemy je na tarce o grubych oczkach (lub kroimy jeśli ktoś woli, ale na tarce trwa to kilka sekund). Dodajemy posiekaną cebulę, 2-3 łyżki majonezu, sól i pieprz do smaku. Ja nie daję dużo pieprzu, bo cebula nadaje paście wystarczająco ostrego smaku.

Czas przygotowania: 
W zależności, czy zapomnisz o gotujących się jajkach - od 15 min wzwyż.

RADA: Żeby skorupka łatwo odchodziła od jajka należy dodać do wody, w której je gotujemy 2-3 łyżeczki soli.












1 komentarz: